Veel gestelde vragen bezoek en reservering

Uw bezoek

U bent van harte welkom in Huygens' Swaensteyn, het museum voor kunst & cultuur aan de Vliet.

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden online tickets & Huisregels
Huygens' Swaensteyn

 

Tickets

Home > Veel gestelde vragen bezoek en reservering

Veel gestelde vragen bezoek en reservering

Hoe reserveer ik een ticket?


Kan ik aan de kassa van het museum ook een ticket kopen?

Ja, reserveren en registreren is niet meer verplicht.
Op de bonnefooi komen en tickets kopen aan de kassa is mogelijk.


Een ticket geeft toegang tot Huygens' Swaensteyn én Huygens' Hofwijck.

 

Hoe bestel ik tickets online?

1. Kies een datum.

2. Kies een aankomsttijd.

3. Kies een ticketsoort.

4. Vul uw gegevens in en kies een betaalmethode.

5. Na betaling worden de tickets in pdf-vorm naar uw emailadres verstuurd. Het kan enkele minuten duren voor u de tickets per email ontvangt. Mocht u na enige tijd nog niks hebben ontvangen, controleer dan of de betaling is afgeschreven en of de tickets niet per ongeluk in de spamfilter terechtgekomen zijn.

5. Print uw ticket(s) uit en neem deze mee naar het museum. Het is ook mogelijk om de barcode van uw e-ticket via de smartphone te laten scannen.

6. Neem uw eventuele Museumkaart,  of CJP,  altijd mee, hier wordt om gevraagd wanneer u uw ticket laat scannen.

7. Ontvang u uw ticket niet binnen 2 uur na betaling, stuur dan een e-mail naar: secretariaat@swaensteyn.nl.
 

Wat als het niet lukt online tickets te bestellen?

Lukt het u niet online uw ticket(s) te bestellen, probeer het dan op een later moment nog eens, eventueel vanaf een ander apparaat.
U kunt ook uw tickets kopen bij de kassa in het museum op de dag van uw bezoek.
 

Kan ik tickets online bestellen voor een groep?

Dat is mogelijk, u kunt ook de tickets direct aan de kassa van het museum kopen.
Het is wel handig om uw bezoek vooraf aan te melden via swaensteyn@huygensmuseum.nl.

 

Is mijn ticket geldig voor het gehele museum?

Ja, uw ticket geeft op de door u geselecteerde datum toegang tot het gehele museum én Huygens' Hofwijck (Westeinde 2A).
Het tijdstip geeft een indicatie van uw bezoek, hier kunt u vanaf wijken.

 

Moet ik ook online reserveren als ik een Museumkaart heb?

Nee, de museumkaart wordt direct aan de kassa van het museum gescant.

 

Wat doen jullie met mijn persoonsgegevens?

- Wij gebruiken uw e-mailadres om uw ticket(s) toe te sturen.

- Als u zich heeft aangemeld voor de nieuwsbrief, word u hiervoor ingeschreven. U kunt zich op elk gewenst moment weer afmelden.

- U ontvangt per e-mail noodzakelijke en/of relevante informatie die van toepassing is op uw bezoek. 

- Wij hanteren de regels van de privacywet AVG.

 

Kan ik mijn tickets na aankoop restitueren of omruilen?

Aangeschafte tickets kunnen niet worden gerestitueerd en/of omgeruild.

 

Hoe verloopt mijn bezoek?

 

Wat zijn de openingstijden van Huygens' Swaensteyn?

Het museum is open op woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag,  van 13.00 tot 17.00 uur. Op nationale en kerkelijke feestdagen is Huygens' Swaensteyn gesloten, met uitzondering van Tweede Kerstdag.

 

Hoe laat moet ik aanwezig zijn?

U kunt het museum bezoeken gedurende de openingstijden. Dat is van woensdag t/m zondag van 13.00-17.00 uur.

 

Wat gebeurt er bij de kassa?

Aan de kassa kunt u een ticket tot het museum (Huygens' Swaensteyn en Huygens' Hofwijck) kopen.

Heeft u vooraf een ticket online aangekocht, dan kunt u deze bij de kassa tonen.

 

Moet ik een mondkapje dragen?

Nee, dit is vanaf 25 februari 2022 niet meer verplicht.
 

Is het gebruik van een audioguide verplicht?

Nee, dit is optioneel, de informatie is grotendeels ook terug te lezen op de tekstbordjes. Het beluisteren van de audioguide in het museum duurt ongeveer 45 minuten.

 

Mag ik foto's maken in Huygens' Swaensteyn?

Het is mogelijk om foto's te maken zonder flits. 

 

Kan ik Huygens' Swaensteyn met mijn leerlingen of studenten bezoeken?

Dat is mogelijk, mail ons dan op swaensteyn@huygensmuseum.nl.